Frågor och svar

Här hittar du svar på de flesta frågor som ställs.

Vad händer efter att jag lagt en beställning

Vi skickar bekräftelse på E-post och fysisk post.

En handläggare kommer att kontakta dig för att hjälpa dig att bli säker efter dina behov

Kontrollera först skräppostmappen i din e-post om det inte finns där kan du kontakta vårt supportteam för att lösa problemet snabbt

Oroa dig inte, du kan enkelt återställa ditt lösenord genom att klicka på länken “glömt lösenord” på inloggningssidan

Att avbryta ditt abonnemang är enkelt. Gå till dina “kontoinställningar” och navigera till “prenumeration” under mina sidor och följ anvisningarna

Alla fakturor för dina betalningar sparas i faktureringsdelen av ditt konto för enkel åtkomst

Absolut vi använder avancerade åtgärder för att skydda din data och säkerställa efterlevnad av dataskyddslagar.

Vi kommer aldrig att dela eller sälja dina uppgifter till någon 3:e part. Du kan läsa mer om hur vi tillhandahåller uppgifter under vår integritetspolicy.

Vi kan hjälpa dig trots att du har skyddat identet om du behöver ytterligare skydd. Kontakta gärna oss för att berätta om dina behov

Vilken typ av information kan du ta bort från Google

Vår tjänst specialiserar sig på att avindexera länkar som avslöjar din personliga information, såsom de på offentliga kataloger.

Även om processen vanligtvis tar cirka en vecka kan den exakta varaktigheten variera beroende på Googles indexeringsschema. 

I vissa fall krävs det att vi på Mr Skydd behöver koppla in advokater för att bevisa för google att de länkar som innehåller dina uppgifter strider mot EU:s lagstiftning. 

Om det blir nödvändigt för oss att koppla in jurister har google enligt lag upp till 6månader på sig att besvara på ärendet.

Just nu blir ungefär 60% av alla länkar borttagna som har blivit nekade från början (efter tvist)

Länkar som innehåller allmänt relevant information, som nyhetsrapportering, kanske inte kvalificerar sig för borttagning.

Ja, vi kan hjälpa till att få bort vissa bilder eller länkar, beroende på källa och sammanhang.

Detta kan bero på en försening i Googles uppdateringar eller nya länkar som skapats efter borttagningsförfrågningar.

Det betyder att specifika länkar till din personliga information inte längre kommer att visas i sökresultaten.

Ja, vi har möjlighet att avindexera bilder på samma tillvägagångsätt som länkar.

Om du vill avindexera en bild kan du skicka in länken till bilden under fliken “avindexering” på mina sidor.

Även om profilerna på upplysningssidor tas bort, kan länkarna fortfarande vara synliga på Google i upp till ett år, där din adress kan visas i länkbeskrivningen.

Vi hjälper dig att få bort dessa länkar med en genomsnittlig handläggningstid på 14 dagar, men det kan ta upp till 8 veckor eller längre i vissa fall.

Även om profilerna på upplysningssidor tas bort, kan länkarna fortfarande vara synliga på Google i upp till ett år, där din adress kan visas i länkbeskrivningen.

Vi hjälper dig att få bort dessa länkar med en genomsnittlig handläggningstid på 14 dagar, men det kan ta upp till 8 veckor eller längre i vissa fall.

Kommer min information att försvinna från sidor som eniro och hitta.se?

Vi arbetar för att dölja dina uppgifter från sådana sidor, även om fullständig borttagning beror på deras individuella policyer.

Tidsramen varierar, men de flesta plattformar kommer att behandla begäran om att dölja uppgifter inom en rimlig tidsperiod.

Ja, vi övervakar dessa plattformar och skickar meddelanden till dig om din information dyker upp igen.

Du måste uppdatera ditt konto för att säkerställa att ditt skydd fortsätter utan avbrott.

Hur hjälper adresslarmet?

Om någon försöker registrera sig på din adress, kommer du att bli varnad omedelbart, vilket hjälper dig att agera innan problem uppstår.

Vårt system följer adressändringar i realtid och gör rapporterter på eventuella obehöriga ändringar av din registrerade adress.

Nej, vårt system flaggas omgående om du flyttar så du behöver inte göra någonting.

Adresslarmet bevakar ständigt förändringar i bostadsrättsregistret och meddelar dig omedelbart om en kapning skulle ske.
Kan jag använda tjänsten om jag är under 18?

Nej, våra tjänster är avsedda för vuxna från 18 år och äldre av juridiska och praktiska skäl.

Det går att dölja information om dig som ägare av bilen, men uppgifterna om själva bilen kan vi inte ta bort.

Självklart, vi ger fördelaktiga vilkor för att skydda hela familjen.

Kontakta vårt supportteam direkt, så undersöker vi och åtgärdar eventuella problem så snabbt som möjligt.

Nej, endast polisen har möjlighet att göra det.

Med vår tjänst blir det däremot betydligt svårare för någon att få tag på dina personliga uppgifter.